Deprecated: Creation of dynamic property BNE_CPT::$args is deprecated in /www/wwwroot/results.com.tr/wp-content/plugins/bne-testimonials/includes/lib/bne_cpt-class.php on line 131
Desing For Six Sigma – Results
Warning: Trying to access array offset on false in /www/wwwroot/results.com.tr/wp-content/plugins/advanced-wp-columns/advanced-wp-columns.php on line 219
Nisan 25, 2017

Desing For Six Sigma

[:tr]

BestFit - copy
[:en]BestFit[:tr]BestFit[:]

[:en]Is there a standard prescription that can fit everyone?
In order to get results, companies need to select right methodologies as well as combine, adapt and manage them in the right way.[:tr]Herkese İyi gelen standart bir "reçete var mıdır?"
Sonuç alabilmek için hem doğru metadolojileri belirlemek hem de bunları doğru birleştirmek, uyarlamak, yönetmek gerekir. [:]

BestFit - copy
Full 2 - copy - copy
[:en]Lean Six Sigma[:tr]Yalın Altı Sigma[:]

[:en]Most powerful processimprovement methodology ever, changes the way to do business well beyond improving through projects.
Still not a complete recipe, but a foundation that has to be customized for you. [:tr]Projelerle iyileştirmeler yapmanın ötesinde iş yapış şeklinin değiştiren, bilinen en kapsamlı ve güçlü süreç iyileştirme metadolojisi.
Yine de hazır bir reçete değil, size özel uyarlanması gereken bir temel sadece .[:]

Full 2 - copy - copy
Full 3 - copy - copy
[:en]Workout[:tr]Workout[:]

[:en]On the hand, you would like to make serious improvements, on the other hand you believethat the project or training duration should be much shorter.
Results has a solution for this, as we have implemented in BP and many internation locations of DHL [:tr]Bir yandan ciddi iyileştirmeler yapmak istiyor diğer yandan da proje ve eğitim sürelerinin daha kısa olması gerektiğini düşünüyorsunuz.
Bunun için de Results'ın çözümü var. Bp ve çok sayıda ülkede DHL'de yaptığımız gibi...[:]

Full 3 - copy - copy
Full 3 - copy - copy - copy
[:en]Other Solutions[:tr]Ve Daha Fazlası[:]

[:en]Managers claim that they will change things. This means wen strategies, better products and services, more and more projects [:tr]Eğer yöneticiler şirketi daha ileriye götüreceklerini vaat ediyorlarsa; bu, mevcut durumu sürekli değiştirmek demektir. Yani yeni ürünler, yeni hizmetler, yeniden yapılanma, maliyet azaltma, hızlanma...[:]

Full 3 - copy - copy - copy
previous arrow
next arrow

 

Design For Six Sigma

Yeni bir ürün/hizmet tasarlarken çok sayıda bilinmezle karşılaşırız. Ancak şirketlerin ihtiyacı olan organik büyüme, mevcut ve potansiyel müşterileri heyecanlandıracak yeni ürün ve hizmetler sayesinde mümkün olabilmektedir.

Her gün pek çok şirket piyasaya yeni ürünler veya hizmetler sunmakta ve pek çok bilinmeze rağmen başarılı olmayı hedeflemektedir. Yeni bir ürün veya hizmeti tasarlarken emin olabileceğimiz tek konu ise, mevcut olanı iyileştirirken karşılaşacağımızdan çok daha fazla bilinmezle karşılaşacağımızdır.

  • Müşterilerinizin ne istediğini tahmin mi ediyorsunuz tam olarak biliyor musunuz?
  • Yeni ürününüzün veya hizmetinizin sahip olması gereken özellikler nelerdir?
  • Bu özelliklerin seviyelerine karar verirken nasıl bir kıyaslama yapıyorsunuz?
  • Rakip ürünler ve hizmetler tasarım sürecinizde doğru değerlendiriliyor mu?
  • Ürünü devreye alma süresi uzadıkça kaybınız ne oluyor?
  • Hele ürün devreye alındıktan sonra istendiği gibi olmadığı anlaşılırsa, kaybınız ne olur?

ve en önemlisi;

  • Yeni ürününüzü/hizmetinizi tasarlayan, geliştiren, üreten, pazarlayan, satan ve destekleyen süreçlerin nasıl çalışması gerektiğini biliyor musunuz?

Bütün bu sorular yeni bir ürün/hizmet düşüncesi ile birlikte cevaplamaya başlamanız gereken pek çok zorlu sorudan sadece bir kaçıdır. Eğer müşterilerinize çok yakınsanız ve müşterinin sesini (Voice of Customer – VOC) toplamak konusunda başarılı süreçleriniz mevcutsa benzer soruları yanıtlamakta fazla zorlanmayabilirsiniz. Ancak günümüzde halen pek çok şirket müşterilerine yeterince dokunamamakta, belki bir pazar araştırmasının sağlayabileceği kadar yaklaşabilmektedir. Bu da şirketleri yeni ürün/hizmet yaratırken çoğunlukla tecrübelere ve hissiyata dayalı kararlar almaya itmektedir. Dolayısıyla yeni ürünün/hizmetin ne kadar başarılı olduğu ancak ticari lansmandan sonra ortaya çıkabilmektedir.

Ancak şirketlerin ihtiyacı olan organik büyüme mevcut ve potansiyel müşterileri heyecanlandıracak özelliklere sahip yeni, yaratıcı ürün ve hizmetler sayesinde mümkün olabilmektedir.  Yeni ürünleriniz/hizmetleriniz hedef müşterilerinizin ifade edilmiş ve edilmemiş ihtiyaçlarını karşılamalı ve pazarı etkileyen başarılı bir lansmana sahip olmalıdırlar.

Design for Six Sigma kelimelerinin kısaltması olan DFSS, Altı Sigma’nın süreç iyileştirme kavramını, müşterinin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla yeni ürün ve hizmetlerle, onları pazara ulaştıran süreçlerin tasarımına uyarlayan bir yaklaşımdır. Yeni ürün ve hizmetlerin tasarlanmasında etkili olduğu kadar mevcut süreçlerin fonksiyonlarını yitirdikleri noktada, yeniden tasarlamak gerektiğinde de etkili olmaktadır.

Hizmetleri tasarlayan süreçlere baktığımızda genellikle üretimdekilere kıyasla daha yetersiz tanımlandıklarını görüyoruz. Hizmet süreçleri hem yapıları hem de çıktıları itibariyle daha az elle tutulur bir yapıdadırlar. Bu da yaratıcılık tarafında rekabetçi avantaj sağlayabilmek adına inanılmaz imkanlar sunmaktadır. Bu sebeple özellikle finans alanında olmak üzere, DFSS’in hizmet sektöründeki uygulamaları gittikçe artış göstermektedir. Sigortacılık sektöründen, otomobil üretimi sektörüne kadar dünyadaki lider firmalar, DFSS vasıtasıyla,

  • Müşteri bilgilerine doğrudan ulaşmayı,
  • Müşteri beklentilerindeki ve ihtiyaçlarındaki değişimlerin daha erken farkına varmayı,
  • Pazarı daha geniş bir bakış açısı ile analiz edebilmeyi,
  • Projenin şirket içi fonksiyonlar arasında sahiplenilmesini sağlamayı,
  • Yeni ürünü/hizmeti pazara daha kısa sürede sunmayı,
  • Daha etkili bir lansmanı mümkün kılmayı,
  • Daha düşük stok maliyetlerini,
  • Daha düşük montaj sürelerini ve
  • Daha düşük ürün maliyetlerini hedeflemektedirler.

DFSS’in başlangıç noktası “Müşterinin Sesi (Voice of Customer)” kavramıdır ve hedef müşteriyi çok iyi analiz etmeyi ve tanımayı gerektirir. DFSS’in temelinde müşterinin ürün/hizmetle ilgili ihtiyaçlarının ve isteklerinin süreç beklentilerine dönüştürülmesi ve hata önleme yatmaktadır.

DFSS, tipik bir DMAIC yaklaşımının kavramları ve araçları üzerine oturduğundan, Altı Sigma’da yeterince tecrübe kazanmış olmak önemlidir. Eğer şirketiniz de Altı Sigma’da yeterince yol kat ettiyse ve artık Altı Sigma şirketiniz için vazgeçilmez bir noktadaysa yeni ürünlerinizi, hizmetlerinizi ve süreçlerinizi tasarlarken DFSS metodolojilerini uygulamayı düşünebilirsiniz.

Mesela bir bankanın sadece kredi kartı teslim süresini veya ekstre hatalarını iyileştirmek için DMAIC uygulaması uygun olabilecektir, ama banka piyasaya yeni bir kredi kartı çıkaracağında, kartın hedef kitlesinden, bu kitlenin kartın özellikleri ile ilgili tüm beklentilerine, kartın teslim süresine, ekstre yapısına kadar tüm gereksinimlerin belirlenmesi ve sonra da bunu gerçekleştirecek süreçlere kadar inilmesi DFSS yaklaşımı altında söz konusu olacaktır.

Results olarak, DFSS uygulamaya karar verdiğiniz noktada, ihtiyaçlarınıza uygun DFSS metodolojilerini seçmek ve bu metodolojileri sizin şartlarınız ve ihtiyaçlarınız doğrultusunda uyarlayarak size özel bir yol haritası oluşturmakta size yardımcı oluyoruz. Yeni ürün, hizmet veya süreç tasarlama projelerinizi yönetebilmek için ihtiyaç duyacağınız eğitimlerinizin kapsamını ihtiyaçlarınıza göre belirliyor ve bu kapsamdaki örnekleri sektörünüze ve şirketinize özel tasarlıyoruz.

 


“Ayrıca biliyoruz ki en idealini yapmakla hiçbir şey yapmamak arasında kalan oldukça da büyük bir gri alan var. Şirketinizin henüz Altı Sigma uygulamasa da, yeni ürünlerinizi/hizmetlerinizi tasarlarken uyguladığınız mevcut sürecinizin yeterli ve etkin olmadığını düşünüyorsanız; sadece Results tarafından uygulanmakta olan çözümler de mevcut. Results sizin için müşteri beklentilerini ve hata önlemeyi temel alan çeşitli araçlar ile mevcut durumdan daha iyisinin elde edileceği en etkin yol haritasını belirleyecektir.”


 

DFSS Konusunda Daha Fazlası;

Altı Sigma’nın gerek hizmet gerekse üretim sektörlerinde iş süreçlerini iyileştirmek için çok kuvvetli bir araç olduğu kesindir. Bu noktada Altı Sigma’nın etkinliği kanıtlanmış olan DMAIC metodolojisi de kaliteyi iyileştirmek için bir standart haline gelmiştir. Lean ve Altı Sigma entegre olarak etkinlik ve verimlilik arttırıcı araçlar ve teknikler sağlamaktadırlar. Yaratıcı problem çözme teorisi olan TRIZ de Altı Sigma’ya entegre edilerek daha proaktif fikirlerin oluşturulmasını desteklemektedir.

Ancak, ürün ve hizmetlerin tasarımı hayati önem taşır, zira kurumlar her gün piyasaya ticari başarısı garantilenmemiş yeni ürünler sunmaya devam etmektedir. Hizmetler ise, geleneksel olarak ve doğaları gereği çoğunlukla bilinçli bir tasarım sürecinden geçmemektedirler.

  • Bir ürünü en baştan tasarlamak veya yeniden tasarlamak zorunluluk haline geldiğinde DFSS gerçek anlamda bir ihtiyaçtır.
  • DFSS uygulayan şirketlerin, ürünlerinin ve müşterilerinin beklentilerine göre şekillenen kendilerine has standartları ve teknikleri vardır. Bu açıdan bakıldığında DFSS bir metodoloji olmanın ötesinde kurumdaki iş yapma kültürünü de geliştirmeye yardımcı olmaktadır.
  • DFSS’de hedeflenen, yeni tasarlanan ürünün en baştan yüksek yeterlilik seviyesi ile tasarlanması ve uygulanır hale gelmesidir. En başından bu kadar yüksek bir kalite seviyesini tutturabilmek ancak müşteri beklentilerinin ve ihtiyaçlarının, tasarım ve uygulama aşamalarından önce net bir şekilde tespit edilmesi ve iyice anlaşılması ile mümkün olabilmektedir.
  • DMAIC metodolojisi, en kritik faktörlerin iyileştirilmesine odaklanırken, DFSS müşteri için önemli bütün kritik faktörlere ve onları pazara sunacak olan süreçleri de tasarım kapsamında değerlendirmektedir.
  • Problemli bir alanda çabuk çözümler bulmak yerine genellikle uzun vadeli ihtiyaçlara dayandıklarından DFSS projeleri DMAIC projelerinden daha uzun sürebilmektedir.
  • Tasarım ve yeniden tasarım herhangi bir standart DMAIC projesi kapsamında söz konusu olabilmektedir. Nasıl ticari ortamlarda tasarım seviyeleri farklılık gösteriyorsa DFSS’in de çeşitli uygulama şekilleri mevcuttur. Bunlar yeni ve karmaşık ürün ve hizmetlerin çok kapsamlı tasarımlarını içeren çok büyük projelerden, DMAIC projeleri altında DFSS’e küçük ziyaretlere kadar farklı seviyelerde olabilmektedir.
  • DFSS’de süreçlerin tamamı gözden geçirildiğinden müşterinin bütün ihtiyaçlarını karşılayacak tasarımın başarısız olma riski azalmaktadır.

DFSS, yeni ürünlerin bütün hayat döngüsünü kapsamalıdır, yani kurumun ürünün geliştirilmesine karar verdiği andan ürünün ticari lansmanına kadar. Bu amaçla çeşitli DFSS metodolojileri kullanılabilmektedir. Bu metodolojiler aynı temel fonksiyonları sağlamakla birlikte farklı iş süreçlerinde kullanılmaktadır.

  • DMADV (Define, Measure, Analyze, Design, Verify)
  • DMADOV (Define, Measure, Analyze, Design, Optimize, Verify)
  • DCCDI (Define, Customer Concept, Design and Implement)
  • IDOV (Identify, Design, Optimize and Validate)
  • DMEDI (Define, Measure, Explore, Develop and Implement)

Sıkça tercih edilen DMADV metodolojisinin fazlarını ele alırsak; “Tanımlama” (Define) fazında, araştırma sonucu toplanan güvenilir veriler vasıtasıyla, müşterinin istekleri ve talepleri net olarak tanımlanmaktadır. Sonrasında “Ölçüm” (Measure) fazında, bu ihtiyaçlar ölçülmekte ve halihazırda o ihtiyaçları karşılamakta olan rakiplerle veya endüstriyle kıyaslanmaktadır (benchmarking).

Bir sonraki “Analiz” (Analyze) fazı ise, hedeflenen müşteri spesifikasyonlarına ulaşabilmek için olası süreç seçeneklerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. “Tasarım” (Design) fazında sürecin maliyet açısından etkinliği göz önünde bulundurularak en uygun süreç tasarlanmaktadır. Son faz olan “Onaylama” (Verify) fazında ise seçilen süreç, performansı ve müşterinin ihtiyaçlarını karşılama kabiliyeti açısından değerlendirilmektedir. DMADV’nin bir varyasyonu olan DMADOV’da fazladan bir adım daha mevcuttur ki bu da bazı iş süreçleri için çok gerekli olan optimizasyondur.

DFSS’in bir başka varyasyonu olan DCCDI, tanımlama, ölçme ve tasarlama fazları ile DMADV’ye yakın olmakla birlikte son adım olarak, bir ürünün veya hizmetin geliştirilmesi ve ticarileştirilmesi ile ilgili olan “Uygulama” (Implementation) fazını içermektedir.

IDOV metodolojisi de farklı olarak yine optimizasyon fazını bünyesinde bulundurmakla birlikte, tasarım ve performansı tahmin etmek ve optimize etmek amacıyla ileri seviyede simülasyon modelleme ve istatistik araçları kullanılmaktadır. Sıkça tercih edilen diğer bir metodoloji olan DMEDI’de, fazların terimleri farklı olmakla birlikte, kavramları ve teknikleri açısından DMADV’ninkilere çok benzer bir yapıdadırlar.

DFSS’in daha etkili olabilmesi için tasarım sürecinin en başından itibaren devrede olması gerekir. Daha iyi bir uygulama için adanmış bir liderlik, ölçülebilir hedefleri belirlemek için eğitim ve ilgili herkesin katkısı gereklidir. Uygulama tamamlandıktan sonra, yeni ürün veya hizmet, süreç sahibine kalite açısından kritik faktörler ve bunları izleme sistemi ile birlikte devredilmektedir.

Results

Yukarıda bahsedilen bu metodolojilerden sizin için en uygununu belirleyecek, seçilen metodolojiyi sizin için en doğru şekilde uyarlayacak, gerekirse basit ve uygulanabilir zorlukta bir başlangıç ve zaman içinde etkinliği arttırılan bir yapı kuracaktır.[:en]

BestFit - copy
[:en]BestFit[:tr]BestFit[:]

[:en]Is there a standard prescription that can fit everyone?
In order to get results, companies need to select right methodologies as well as combine, adapt and manage them in the right way.[:tr]Herkese İyi gelen standart bir "reçete var mıdır?"
Sonuç alabilmek için hem doğru metadolojileri belirlemek hem de bunları doğru birleştirmek, uyarlamak, yönetmek gerekir. [:]

BestFit - copy
Full 2 - copy - copy
[:en]Lean Six Sigma[:tr]Yalın Altı Sigma[:]

[:en]Most powerful processimprovement methodology ever, changes the way to do business well beyond improving through projects.
Still not a complete recipe, but a foundation that has to be customized for you. [:tr]Projelerle iyileştirmeler yapmanın ötesinde iş yapış şeklinin değiştiren, bilinen en kapsamlı ve güçlü süreç iyileştirme metadolojisi.
Yine de hazır bir reçete değil, size özel uyarlanması gereken bir temel sadece .[:]

Full 2 - copy - copy
Full 3 - copy - copy
[:en]Workout[:tr]Workout[:]

[:en]On the hand, you would like to make serious improvements, on the other hand you believethat the project or training duration should be much shorter.
Results has a solution for this, as we have implemented in BP and many internation locations of DHL [:tr]Bir yandan ciddi iyileştirmeler yapmak istiyor diğer yandan da proje ve eğitim sürelerinin daha kısa olması gerektiğini düşünüyorsunuz.
Bunun için de Results'ın çözümü var. Bp ve çok sayıda ülkede DHL'de yaptığımız gibi...[:]

Full 3 - copy - copy
Full 3 - copy - copy - copy
[:en]Other Solutions[:tr]Ve Daha Fazlası[:]

[:en]Managers claim that they will change things. This means wen strategies, better products and services, more and more projects [:tr]Eğer yöneticiler şirketi daha ileriye götüreceklerini vaat ediyorlarsa; bu, mevcut durumu sürekli değiştirmek demektir. Yani yeni ürünler, yeni hizmetler, yeniden yapılanma, maliyet azaltma, hızlanma...[:]

Full 3 - copy - copy - copy
previous arrow
next arrow

 

Design For Six Sigma

While designing a new product or service, we come across with a lot of unknowns.  But the organic growth the companies need can only be achieved through new products and services that excite the current and potential customers.

Every day, many companies continue to propel new products or services into the market and aim to be successful in spite of many unknowns. The only thing we can be sure of, while designing a product or a service, is that we will be facing a lot more unknowns than we would while improving the existing one.

  • Are you guessing what your customers want, or do you know it exactly?
  • What are the features that your new product or service should have?
  • How do you benchmark in the process of deciding on the levels of these features?
  • Are the competing products and services accurately evaluated in your design process?
  • What are your losses, as the implementation period of your product takes longer and longer?
  • What will be your loss, especially after realizing that the launched product is nothing like you desired? And most important;
  • Do you know how to run the processes that design, develop, produce, market, sell and support your new product or service?

All of these questions are few of the many tough questions you need to start answering along with the thought of a new product or service. If you are very close to your customer and you have the processes successful in collecting “the Voice of the Customer (VOC)”, you may not have difficulty in answering the similar questions. However, today, still many companies cannot touch their customers enough; maybe, only to the extent of a market research. This leads the companies to make decisions based on experiences and instincts usually, while creating a new product or service. Thus, the success rate of the new product or service can only be determined after the commercial launching.

However, the organic growth, that the companies require, is only possible through new, creative products and services possessing the qualities that excite both the current and the prospective clients. Your new products or services should meet the defined and undefined needs of your target customers and should be followed by a  product launch successful enough to impress the market.

DFSS, which is the acronym for Design for Six Sigma, is an approach that adapts the process improvement concept of Six Sigma to the new products and services, together with the processes that delivers them to the market in order to meet the customer’s expectations. As well as being effective in designing new products and services, DFSS is also effective in redesigning, when the current processes stop functioning the way they are supposed to.

When we take a look at the processes that design the services, we see that they are usually defined more insufficiently compared to the ones in manufacturing. Service processes are less tangible with respect to their structure and their outputs. This presents amazing opportunities to attain competitive advantage in creativity. That is why, DFSS implementations are increasing in the service industry, especially in the field of finance. Through DFSS, the leading companies in the world, from the insurance industry to the automotive industry, aim to:

  •  Reach the customer information directly,
  • Realize the changes in customer expectations and needs sooner,
  • Analyze the market with a broader point of view,
  • Enable the commitment of various functions of the company to the project,
  • Launch the new product or service in a shorter period of time,
  • Enable a more effective launch,
  • Less inventory costs,
  • Less assembly time,
  • Less product costs.

DFSS starts with the concept of “Voice of Customer (VOC)” and requires the detailed analysis of the target customer. At the basis of DFSS lies the transformation of customer’s needs and requirements into process requirements, and defect proofing.

As DFSS stands on the concepts and tools of a typical DMAIC approach, it is important to have sufficient experience with Six Sigma. If your company has enough mileage on Six Sigma and if Six Sigma is indispensable for your company, you might think about implementing DFSS while designing new products, services and processes.

For example, DMAIC could be enough for a bank to improve just the credit card delivery period or the errors on the credit card statements, but when a bank launches a new credit card, defining the target customer of the new card, expectations of these customers regarding the card’s specifications, delivery period, the credit card statement structure and the processes delivering all above would be possible through DFSS.

At Results, we help you choose the DFSS methodologies fitting your needs and customize them according to your conditions and requirements to compose an exclusive road map for you. We define the scope of the training you will need to manage your new product, service or process designing projects, and we design the case studies and examples specific to your industry and company.

 


“Also, we know that there is a very big grey area between doing the most ideal and doing nothing. Although your company is not exercising Six Sigma yet, if you think that your current processes that design your new products or services are not sufficient and efficient enough, there are specific solutions only available at Results. Results will define the most efficient road map and various tools that are based on customer expectations and error proofing.”


 

More on DFSS

It is certain that Six Sigma is a very powerful tool in improving business processes both in service and in manufacturing industries. At this point, DMAIC methodology of Six Sigma, which is already proved to be effective, has become a standard to improve quality. Lean and Six Sigma provide integrated tools and techniques that increase efficiency and productivity. TRIZ, which is a creative problem solving theory, also supports the formation of more proactive ideas through integration with Six Sigma.

However, design of products and services carries a vital importance; hence the companies go on launching new products without any guaranteed commercial success into the market.  Services, on the other hand, usually do not go through a conscious design process conventionally and due to their nature.

  • DFSS is a true necessity, when designing a product from scratch or redesigning it becomes imperative.
  • Companies, that practice DFSS, have their own unique standards and techniques, which are shaped according to their products and customers’ expectations. In this respect, besides being a methodology, DFSS helps the corporations develop their way of doing business.
  • What is aimed at DFSS is, to make sure that the newly designed product is designed and implemented with a high process capability from the very start. Achieving such a high level of quality is only possible by defining and understanding the customers’ expectations and requirements thoroughly before the designing and implementation stages.
  • While DMAIC methodology focuses on improving the most critical factors, DFSS evaluates all the critical factors that are important for the customer and the processes that will deliver them to the market, in the scope of design.
  • DFSS projects take longer than DMAIC projects, as they are usually based on long-term needs, instead of creating quick solutions in a problematic area.
  • Designing or re-designing is possible under any DMAIC project. DFSS has different implementation types, similar to the way that, design levels differ in commercial environments. These could be in many different levels, ranging from, very big projects that involve highly extensive designing of new complicated products and services, to little visits to DFSS under DMAIC projects.
  • As, all of the processes are examined under DFSS, the risk of failure of the design to meet the customer’s whole expectations diminishes.

DFSS should comprise the complete life cycle of the new products, that is, from the corporation’s initial decision of product development to the commercial launching of the product. Various DFSS methodologies could be used for this matter. Although these methodologies provide the same basic functions, they are used in different business processes:

  • DMADV (Define, Measure, Analyze, Design, Verify)
  • DMADOV (Define, Measure, Analyze, Design, Optimize, Verify)
  • DCCDI (Define, Customer Concept, Design and Implement)
  • IDOV (Identify, Design, Optimize and Validate)
  • DMEDI (Define, Measure, Explore, Develop and Implement)

If we examine the phases of the frequently preferred DMADV methodology; we see that, in the “Define” phase, customer’s needs and requirements are clearly and thoroughly defined as a result of reliable data collected through research. Later on, in the “Measure” phase, these needs are measured and benchmarked against the performance of the competitors or the industry already meeting those needs.

Subsequently, the “Analysis” phase aims to analyze the possible process options to reach the targeted customer specifications. In the “Design” phase, the most suitable process is designed by taking the financial effectiveness of the process into consideration. Finally, in the “Verify” phase, the selected process is evaluated in terms of its performance and the ability to meet the customer’s requirements. In DMADOV, which is another variation of DMADV, there is an extra phase present, and that is “optimization”, which is highly essential for some business processes.
Although, DCCDI, which is another variation of DFSS, is very similar to DMADV with its define, measure and design phases, it includes a last step, which is the “Implementation” phase that deals with the development and commercialization of a product or service.

Distinctively, the IDOV methodology uses advanced simulation modelling and statistical tools to forecast and optimize the design and the performance in addition to the Optimization phase. In DMEDI, which is another frequently preferred methodology, the phases have a similar structure with those of DMADV in terms of concept and techniques, although the terminology of them are different.

In order for DFSS to be more effective, it has to be enabled from the very start of the design process. Dedicated leadership, training for defining measurable targets and commitment of all related individuals are essential for a better implementation. After the implementation is completed, the new product or service has to be handed over to the process owner with all the factors critical to quality and a system to track them.

Results

will determine the most appropriate of the above mentioned methodologies for you, customize the selected methodology in the most suitable manner for you, and if needed, set up a structure that has a simple and manageable start with an increasing effectiveness in the course of time.

 [:]