[:tr]DHL için 8 ülkede 11 farklı şirkette çok kapsamlı yalın Altı Sigma ve WorkOut çalışmaları.
Genel Durum
Deutsche Post DHL 500.000 çalışanıyla 220 ülkede hizmet veren ve 2008 cirosu 54 Milyar Euro’yu aşan bir gruptur. Ana faaliyet alanları lojistik ve iletişimdir. Grup altında DHL Express, DHL Global Forwarding ve Deutsche Post gibi şirketler mevcuttur.
Deutsche Post DHL’e bağlı farklı şirket ve ülkelerde ayrı ayrı Yalın Altı Sigma yaygınlaştırmaları yürütülmektedir. Tüm eğitimler ve yaygınlaştırma planı tamamen DHL’e özel olarak uyarlanmıştır. Programın temel hedefi, DHL’in lojistik konusunda her müşterinin ilk tercihi olmasını sağlamaktır.
Results bu kapsamda, 8 ülkede 11 farklı DHL şirketine hizmet vermektedir.
Yapılan çalışmalar kapsamında
- Üst yönetimlere özel bilinçlendirme eğitimleri, simülasyonlar ve çalıştaylar,
- Proje seçim çalışmaları,
- Proje liderleri için Yalın Altı Sigma eğitimleri,
- WorkOut için ileri seviye eğitimcinin eğitimi,
- WorkOut çalıştayları ve süreç iyileştirmeleri,
- Proje liderlerine koçluk,
- Veri analizleri,
- Raporlama ve değerlendirme
gibi faaliyetler gerçekleştirilmiştir.
Bu faaliyetlerle şu ana kadar
- 400’den fazla kişiye farklı seviyelerde eğitimler verilmiş,
- Çok sayıda Yalın Altı Sigma projesi yürütülmüş,
- Çok sayıda problem WorkOut kullanılarak iyileştirilmiştir.
[:en]Lean Six Sigma deployment in 11 countries.
DHL is the global market leader of the international express and logistics industry, specializing in providing innovative and customized solutions from a single source. DHL’s international network links more than 220 countries and territories worldwide and employs some 300,000 employees. DHL also offers unparalleled expertise in express, air and ocean freight, overland transport, contract logistics solutions as well as international mail services.
The First Choice program comprises a package of medium-term measures designed to meet customer needs in all sectors. It will improve the way Deutsche Post World Net communicates with its customers, strengthen customer loyalty and raise the quality of the Group’s products and processes across all business units. Numerous operational and structural improvements, bolstered by the new quality initiative, will boost EBIT to at least 5 billion euros by 2009. First Choice will start in six to eight pilot countries in 2006 and will go global from 2007.
Results is supporting DHL in 11 countries for Lean Six Sigma deployment and process improvement workshops.
In scope are:
- Different types of trainings for different groups (more than 400 employees)
- Executive workshops
- Coaching for many projects in over three years of time
- Many process improvement workshops
- Train-the-trainer trainings
[:]